24 Nisan 2013 Çarşamba

Okan Bayülgen ne yapıyor, ne yapacak?

Okan Bayülgen Ansiklopedisi'nden alınmıştır.
Bu haberin kaynakları > makinakafa.com ve radyotrafik.com 'dur.

Sevgili dostlar…

Özellikle bu edebiyat blog’undan haberdar olmuş olanları,
burada bulunan fantastik öyküyü okumuş ya da dinlemiş,
hatta ona yorum yazmış olanları ilgilendirecek bir haberim var.
“Okan Bayülgen format atıyor!” turnesi içinde çok yakında,
sizlere kitap okumaya başlayacağım.
Aşağıda kaydını bulacağınız “sample”dan anlayacağınız gibi
ilk kitap,
Ahmet Cemal’in müthiş tercümesiyle dilimize kazandırdığı
Franz Kafka’nın “Dönüşüm”ü olacak.
Keza bu eserin daha önce başka üç önemli çevirmen tarafından yine çok güzel çevrilmiş ve nesilden nesile Türk okuyucusunun malumu olduğunu belirtmek gerekiyor. “Gregor Samsa bir sabah uyandığında…” diye başlayan roman uzunluğundaki bu öykü, bir sabah Gregor Samsa’nın hayatının nasıl değiştiğini anlatırken okuyucusu olan bizlerin de hayatını değiştiriyor.
Kafka,
müthiş ironisi,
bizi içten içe ürperten,
dehşete düşüren üslubuyla,
içinde bulunduğumuz sistemin bizi nasıl bir yaratığa dönüştürdüğünü,
bize,
sistemin kendisini neye çevirdiğini ancak dev bir böcek olarak uyandıktan sonra kavrayan
Gregor Samsa’nın hikayesiyle anlatıyor.
''Sevgili dostlar…
Yıllardır bu sistemin içerisinde dev bir böceğe dönüşen ben de,
kendi köklerime,
radyo günlerime dönüyorum
ve size lokal bir radyodan,
belki de akla en son gelecek şeylerden birini yaparak,
kitap okuyarak,
hatta Kafka okuyarak seslenmeye başlıyorum.
Öncelikle bana bu fırsatı veren Can Yayınları’na,
romanın çevirmeni sayın Ahmet Cemal’e,
beni yayınlamayı kabul eden radyoya,
şu anda ses kaydını aldığımız Melodika’ya
ve bu basit ama zor serüvende bana desteklerini esirgemeyen çalışma arkadaşlarıma teşekkür ederim.''

*Okan Bayülgen*


''Babalar!
Stefan Zweig’ın dünyaca ünlü eseri “Satranç”ı okumak için tekrar Melodika Stüdyosu’ndayız.
Ülkemizde nedense sesli kitaplar,
çok iyi niyetli üniversite girişimleri dışında pek düşünülmedi ve aranmadı.
Halbuki “çok koşuşturmalı” hayatımızda gören gözler de,
göremeyen gözler kadar ihtiyaç duyuyor sesli kitaplara.
Düşünen beyinler olsun ya da olmasın isterse,
özellikle gençler,
televizyonun sesini açık bırakacaklarına uyurken,
kitap dinlesinler bir yandan.
Benim derdim, çocuğuma birkaç sesli kitap bırakmak.
Nasıl Paris’te masal plağı ararken “Küçük Prens”i buluyorsam “Gerard-Philipe”den…
Ve “Elmer”i “Jacques Brel”den…
Nasıl ben okuduysam bir vesileyle “Winnie The Pooh”yu “Doğan Kitap” için…
Bugün de evde herkesin uyuduğu saatlerde,
birkaç kitap seslendirebilirim,
gecenin karanlığından çalarak.
O zaman “İstanbul dinler beni gözleri kapalı”,
siz de belki “İstanbul”u dinlersiniz büyüyünce o,
gözlerinizi kapatarak!
Kim bilir?
Bu kitabı da radyodan ve okanbayulgen.fm’den yayınlayacağız, çok yakında.
Ama yayınlamayacağımız,
yalnızca sesli kitap olarak çıkaracaklarımız,
çocuklar için resimleyerek aplikasyon yapacağımız masallar da olacak yakında.
Bana, bu işleri Makinakafa Yayınları’ndan yayınlamam için yorumlarınızla verdiğiniz desteğe teşekkür ediyorum.
Bu basit edebiyat blog’una yazdığınız bütün yorumları heyecanla okuyor, dikkatle dinliyor ve mutlu oluyorum.
Böylece ben hep “geceleri çalmış” oluyorum.
Ya siz?
Daha iyi bir fikri olan tabi ki bana yorum yazabilir.
Can Yayınları’na ve kitabı Almanca aslından çeviren Ayça Sabuncuoğlu’na teşekkürlerimi sunuyorum.'' 
*Okan Bayülgen*
Okan Bayülgen, Habertürk'e neden Radyo Trafik'i seçtiğini ve neler yapacağını açıkladı;

“Amacım internet üzerinden ve Türkiye’de sadece lokal bir radyoda yayın yapmak. Aynı internet, twitter, facebook gibi sıcak bir radyo seçtim. Radyo Trafik 104.2’de Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe kitap okuyacağım. 23-24 arası. Ondan sonra Cuma günü radyocu arkadaşlarımı toplayıp bir Cuma günü şovu yapıyorumı. Ankara, Konya, Eskişehir, İzmir gibi şehirlerde üniversitelerde radyo şovu gibi yapıp onları anlaştığım haber kanallarında da yayınlayacağım."
Röportajın tamamı;
Okan Bayülgen'in haber sitelerinde yer alan açıklaması.
Okan BayülgenSadettin Saran’ın sahibi olduğu Radyo Trafik ile anlaştı. Ünlü şovmen Radyo Trafik’te kitap okuyacak, şov yapacak.

Bayülgen’in kitap okumaları 104.2 Radyo Trafik İstanbul ile birlikte aynı anda Radyo TrafikAnkara’da 100.7 frekansından dinlenebilecek. Okan Bayülgen ilk yayını 29 Nisan’da saat23.00’da yapacak.Program tanıtımları radyolarda dönmeye başladı.

RADYO TRAFİK’İ NEDEN SEÇTİ?
Okan Bayülgen, Habertürkten Esin Övet’e verdiği röportajda Radyo Trafik’i neden seçtiğini ve neler yapacağını açıkladı; “Amacım internet üzerinden ve Türkiye’de sadece lokal bir radyoda yayın yapmak. Aynı internet, twitterfacebook gibi sıcak bir radyo seçtim. Radyo Trafik 104.2’de Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe kitap okuyacağım. 23-24 arası. Ondan sonra Cuma günüradyocu arkadaşlarımı toplayıp bir Cuma günü şovu yapıyorumı. Ankara, KonyaEskişehirİzmirgibi şehirlerde üniversitelerde radyo şovu gibi yapıp onları anlaştığım haber kanallarında da yayınlayacağım.
Buna da bak > http://youtu.be/faPd8E3ET1g

www.facebook.com/okanbayulgenansiklopedisi